پیش از اینکه اولین قدم را برای طراحی سایت خود بردارید به این سوال پاسخ دهید :
فقط میخواهید یک سایت بروشوری داشته باشید که در حد یک آدرس بر روی کارت ویزیتتان باقی بماند و یا هدفتان داشتن یک وب سایت موفق است که به پیشرفت و سودآوری کسب و کارتان کمک کند؟
اگر هدفتان ایجاد تحول در کسب و کارتان و داشتن سایتی موفق است با ما همراه باشید.
" موفق ترین کسب و کارها روی مشتریان خود تمرکز میکنند "
یک وب سایت قدرتمند سایتی است که مشتری محور بوده و برای کاربران بهینه شده باشد. بهبود عملکرد سایت با طراحی گرافیکی زیبا و کاربر پسند، طراحی صفحات فرود کامل، سرعت مطلوب باز شدن صفحات و بسیاری از موارد دیگر به شما کمک میکند تا وب سایتی ایجاد کنید که کاربران آن را دوست داشته باشند. این همان کاریست که موفق ترین سایتها برای جذب آسان بازدیدکنندگان و رشد نرخ تبدیل خود انجام میدهند.
" آنها متفاوت طراحی شدهاند "
سایتهای موفق رفتار متفاوتی دارند که بر اساس اصولی بنا شده که در ادامه به تشریح آنها خواهیم پرداخت. رعایت تعدادی از این اصول بر عهده تیم طراحی سایت و مابقی بر عهده تیم فروش شماست که در نهایت بروز رسانی سایت شما را به عهده خواهند گرفت.
مرکز دیجیتال مارکتینگ مایسا، با تکیه بر تجربیات چندین سالهی خود، اصول مربوط به طراحی سایت را به نحو احسن بکار میبرد تا از دستیابی شما به بهترین و کارآمدترین نتیجه بر پایه نیازمندیهای کسب و کارتان اطمینان حاصل کند. جهت دریافت اطلاعات تخصصیتر میتوانید فرم دریافت مشاوره رایگان را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.
و اما اصول طراحی سایت بهینه :
1 . طراحی بر پایه کارایی نه زیبایی!
اکثر وب سایتها بر اساس زیبایی طراحی میشوند و توجه کمتری به کارایی و نیاز کاربران دارند. حال آنکه زمانی میتوان گفت یک سایت خوب طراحی شده که بر اساس عملکرد بهینه شده باشد. زیبایی می تواند منجر به کندی سایت و کندی سایت می تواند باعث مرگ اقتصادی شود، بنابراین دقت کنید که طرح های شما به صورت بصری و فنی ساده باشند.
2 . آزمون
در دنیای واقعی برای دستیابی به بهترین انتخابها، مثل بهترین چیدمان محصول، بهترین جملاتی که به مشتری گفته می شود، بهترین قیمت و ... میتوانیم با امتحان کردن گزینههای متفاوت و زیر نظر گرفتن واکنش مشتریان به اطلاعات مورد نیاز جهت رفتارسنجی مناسب دست پیدا کرده و از بروز و تکرار اشتباهات جلوگیری کنیم. اما در دنیای وب به اینگونه اطلاعات دسترسی نداریم.
سایتهای موفق برای بدست آوردن نتیجه مطلوب و انتخاب بهترین گزینهها در رابطه با تجربه کاربری، از آزمونهای دو گزینه ای استفاده میکنند. سپس با بررسی و تحلیل نتایج و اطلاعات بدست آمده از این آزمونها از بروز اشتباهات جلوگیری کرده و با کمترین هزینه به موثرترین انتخابها دست مییابند.
3 . تغییرات منظم و جزئی
سایتهای برتر تغییرات را قسمت به قسمت و در فواصل زمانی منظم اعمال می کنند. بهبود سایت به صورت مداوم و پیوسته علاوه بر فعال نگه داشتن آن، از بروز مشکلات بزرگ جلوگیری کرده و تاثیر بسزایی در کاهش هزینه ها دارد.
- شناسایی فرصت های بهبود از طریق تجزیه و تحلیل وب سایت و بازدید کنندگان
- اجرای تغییرات به صورت مکرر، قسمت بندی شده و هدفمند
- استفاده از آزمون جهت اطمینان از افزایش نرخ تبدیل
4 . دارای متن واضح
هدف اکثر نوشته ها ارتباط برقرار کردن خواننده با آن نوشته می باشد. کاربران نوشته هایی را که فهم آن ها ساده تر است ترجیح می دهند و در صورتی که هنگام بازدید از یک سایت گیج شوند آن را ترک می کنند. به خاطر داشته باشید که مغز در هنگام خواندن یک نوشته ابتدا کلمات را به حافظه کوتاه مدت منتقل کرده و زمانی که متوجه معنای جمله شد آن ها را خارج می کند. از آنجایی که ظرفیت این حافظه بسیار کم بوده و به سختی 15 کلمه را در خود جای می دهد، شما در زمان نوشتن و جمله بندی مطالب باید به حافظه کوتاه مدت خواننده دقت لازم را داشته باشید.
با بکارگیری نکات زیر مطالبی روان و صریح بنویسید:
- کوتاه نگه داشتن جملات
- داشتن حداقل فاصله بین شروع موضوع و فعل پایانی
- حذف کلمات اضافه و غیر ضروری
- استفاده از اسم به جای فعل
- قرار دادن نکته اصلی در انتهای جمله
5 . کاربر پسند
برقراری ارتباط و کار کردن با سایت خود را آسان کنید. درک اولین برخورد کاربر با سایت و توجه به نظرات افراد کم تجربه، به شما کمک می کند تا سایتی کاربر پسند داشته باشید. کاربرد پذیری ستون و پایه اصلی ترغیب کاربر به انجام رفتاری خاص در سایت است.
6 . نیازها و خواستههای کاربران را برآورده میکنند
با برآورده کردن هرچه بیشتر اهداف کاربران، سایت خود را پیشتاز کنید. اگر یک کاربر بتواند هرچه می خواهد را در سایت شما پیدا کند به سراغ رقبای شما نمی رود. اگر کاربران خود را نشناسید، نمی توانید آن ها را راضی و خشنود کنید. باید بررسی کنید و بفهمید که " کاربران چه می خواهند، چه چیزی را دوست دارند، چگونه تصمیم می گیرند و چه چیزی را دوست ندارند " تا بتوانید عملکرد سایت خود را به بهترین شکل پیاده سازی کنید.
7 . مزایا و ارزش پیشنهادات خود را واضح بیان میکنند
کاربران بر پایه نقاط قوت و ضعف انتخاب می کنند نه بر اساس مزایا و هزینه ها. لازم است بعد از عنوان کردن ویژگی ها توضیح دهید که هر ویژگی چه کاربردی دارد تا کاربران کاملا درک کنند که هر ویژگی چگونه به آن ها کمک می کند.
8 . پیشنهاداتی وسوسه انگیز میدهند
به عنوان مثال می توانید محصولات کوچک و وسوسه انگیزی با قیمت های شگفت انگیز ارائه دهید تا خیلی سریع وارد سبد خرید خریداران شوند. خالی نبودن سبد خرید، خریدار را ترغیب می کند تا محصولات دیگری را هم برای خرید وارد سبد کند. همچنین می توانید برای آن ها هدایای رایگان و تشویقی در نظر بگیرید.
9 . قابل اعتماد هستند
در صورتی که کاربران به شما اعتماد نکنند ممکن است از ادامه خرید در وب سایت شما منصرف شوند. به همین خاطر سایت های موفق ریسک را تا جای ممکن کاهش می دهند. با قرار دادن اطلاعات ثبت شده و اعتباری سایت، همچنین امکان پرداخت هزینه در محل می توانید خیال مشتری را تا حد بسیار زیادی برای ثبت سفارش آسوده کنید. همچنین می توانید با ضمانت برگشت وجه باعث شوید تا خریدار دیگر نگران قیمت و عملکرد مطلوب محصول نباشد.
10 . از رقبا پیشی میگیرند
اگر هیچ استراتژی برای پیروزی در مقابل رقبایتان ندارید، سپس محکوم به شکست هستید. بهتر است به جای تلاش بسیار به امید بهتر بودن از سایر رقبا، روی چند بخش کوچک از بازار متمرکز شوید و در آن ها بهترین باشید.
11 . جلب توجه میکنند
به یادماندنی باشید و راه هایی برای ارتباط مداوم با بازدیدکنندگان ایجاد کنید تا کاربران بازگردند. حضور در شبکه های اجتماعی و تبلیغات هدفمند می توانند کاربران را به بازدید مجدد از سایت شما ترغیب کنند.