قبل از نوشتن توضیحات مربوط به محصولات خود لازم است موارد زیر را در نظر داشته باشید :
شناخت مشتری هدف
شناسایی مشتری هدف و ارزش قائل شدن برای او در ارائه مطالبی که مناسب اوست، یکی از رموز اساسی در رسیدن به فروش محصول بیشتر می باشد که باید آن را در اولویت بندی کاری خود قرار دهید. با شناخت مشتری، میفهمید که او چه نیازهایی دارد، دغدغههایش چیست و با توجه به ابعاد شخصیتش چگونه میتوان او را متاثر کرد.
مزیتهای محصول
سخن گفتن راجع به خصوصیات فنی محصولات و ویژگی های خاص و منحصر به فرد آن، شاید برای تعدادی از مشتریان ضروری باشد؛ اما چیزی نیست که آنها را ترغیب به خرید کند. بهترین روش فروش، صحبت کردن دربارۀ مزیتها و کیفیت محصول است؛ در این حالت، حتی اگر قیمت محصول هم زیاد باشد، احتمال قانع شدن مشتری و خرید او زیاد است.
کلماتی با نفوذ بالا
استفاده از کلماتی با قدرت نفوذ بالا باعث میشود، احساسات مشتری تحریک شده و به خرید نزدیک شود. بسیاری از کلمات وجود دارند که با کاربرد اصولی و درست آن ها در توضیح محصول، می توانید حسی از رقابت را بین مشتریان ایجاد کرده که بتوانند خیلی سریع تر محصول شما را تهیه نمایند. مثل : جادویی ، خارق العاده ، شگفت انگیز ، ...
نقد و بررسی کامل
یکی از راه های جذب مشتریان، به چالش کشیدن محصول به وسیله ی نقد و بررسی محصول مورد نظر است. با این کار علاوه بر این که اطلاعات کامل و دقیقی را در اختیار کاربران قرار می دهید، می توانید اعتماد آن ها را نیز جلب کرده و به سمت خرید هدایت نمایید. به چالش کشیدن و نقد محصول نه تنها به ضرر شما نخواهد بود، بلکه باعث محبوبیت و افزایش فروش هم میشود.
نوشتار ساده و صمیمانه
استفاده از جملات و واژه های سخت و پیچیده، نه تنها برای توضیح محصول مناسب نمی باشد، بلکه کاربران را خسته کرده و آنان را از ادامهی خواندن مطالب منع می کند. پس بهترین کار استفاده از کلمات و عبارات محاوره ای و صمیمانه می باشد که گویی با دوست و یا آشنای خود سخن می گویید به گونه ای که کاربران را به ادامه خواندن محتوا ترغیب نماید.