تمام کارهای شما در اینستاگرام، به هدف شما از انتخاب این شبکه اجتماعی برمیگردد. هدف شما از حضور در اینستاگرام، هر کدام از موارد زیر که باشد باید ابتدا آنها را مشخص کرده و سپس به نحوه تولید محتوای خود فکر کنید تا استراتژی موفقیتآمیزی در اینستاگرام داشته باشید.
شناخت مخاطب
یکی از مهم ترین مراحل در روش های مختلف بازاریابی و توسعه همه کسب و کارهای بزرگ و کوچک است. همه کارفرمایان و صاحبان کسب و کار برای گسترش کسب و کار خود، نیاز دارند مخاطبان خود را بشناسند و با توجه به ویژگی های آن ها، استراتژی هایی برای بازاریابی خود طراحی کنند.
آگاهی از برند
آگاهی از برند یعنی مخاطبان شما چقدر نام برند یا لوگوی شما را به یاد دارند و وقتی افراد به عنوان مثال نام برند شما را میشنوند یا لوگوی شما را میبینند، به راحتی آن را تشخیص می دهند یا نه. هدف از اجرای کمپین آگاهی از برند، شناخته شدن شما توسط مشتریان و ایجاد حس اعتماد بین مخاطبین هدف و برندتان است.
تبلیغات
اینستاگرام یکی از پرکاربرترین شبکههای اجتماعی جهان است. تبلیغات در اینستاگرام برای برندها و کسبوکارها مزایای فراوانی دارند که یکی از آنها افزایش فروش است. استفاده از اینستاگرام برای تبلیغات مزایای زیادی مانند صرفهجویی در وقت و هزینه، دسترسی به مخاطبان گسترده و متفاوت، انجام سریع و امکان بررسی آمارها را دارد.
برقراری ارتباط با مشتریان
کلیدیترین نکته برای افزایش نرخ فروش کسب و کارهای آنلاین و اینستاگرامی، ارتباط شفاف و استفاده از تکنیکهای مدیریت برای حفظ ارتباط با مشتریان است. با برقراری ارتباط مناسب با مشتریانتان میتوانید جایگاه ویژهای میان آن ها پیدا کنید و باعث تغییر مشتری به مشتریِ وفادار شوید.
دادن اطلاعات مفید به افراد
در این روش شما برخلاف روش های سنتی بازاریابی مانند تبلیغات در تلویزیون، رادیو، بیلبورد و … با تولید محتوایی که به افراد اطلاعات مفید بدهد توسط آنها کشف می شوید. در واقع شما با دادن اطلاعات مفید به افراد به مرجع قابل اطمینانی تبدیل خواهید شد که آنها برای خرید محصولات و خدماتتان راغب می شوند.
فروش مستقیم محصولات یا خدمات
با توجه به آنکه این شبکه طرفداران بسیار زیادی دارد، این موضوع میتواند به نفع کسب و کارها باشد. فروش محصولات یا خدمات شما در اینستاگرام میتواند فروش کلی شما را افزایش داده و دسترسی شما را به آنچه نیاز دارید، به طور قابلتوجهی گسترش دهد.